انتخاب شمع موتور

برند خودرو

مدل خودرو

ابتدا برند خودرو را انتخاب کنید

قیمت

155000 تومان - 2650010 تومان

شمع خودرو

لیست قیمت انواع شمع خودرو اصل

همه ما می‌دانیم که در یک خودرو قطعات و عملیات مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا خودرو به حرکت درآید. یکی از این عملیات، فرآیند احتراق است که در موتور خودروهایی که سوخت فسیلی یا به عبارت دیگر بنزین سوز هستند، انجام می‌گیرد.

در واقع انرژی مکانیکی که سبب حرکت خودرو می‌شود به واسطه احتراق است و شمع خودرو است که وظیفه این احتراق را برعهده دارد. این قطعه حیاتی که جایگاه آن در قسمت بالایی سیلندر است با دریافت ولتاژ بالای برق و ایجاد جرقه، انفجار داخل محفظه احتراق موتور را به وجود می‌آورد که در نهایت به حرکت خودرو می‌انجامد. اگر شمع خودرو به خوبی عمل نکند و دچار مشکل باشد در واقع روشن شدن و حرکت اتومبیل نیز دچار مشکل خواهد شد با این توصیف می‌توان درک کرد که این قطعه یدکی کوچک چه وظیفه مهمی را در موتور خودرو عهده‌دار است.

در این صفحه می‌توانید انواع شمع خودرو مناسب تمامی خودروهای ایرانی و خارجی را بیابید. کلکسیونی از بهترین مدل‌های شمع خودرو از برترین برندها با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در فروشگاه اینترنتی یدک لند لیست شده‌اند. پیش از انتخاب می‌توانید در ادامه اطلاعات مفیدی از شمع خودرو کسب کرده سپس با آگاهی بیشتری یک شمع با کیفیت برای خودروی خود انتخاب کنید.

انواع شمع خودرو

با توجه به تنوع بسیار اتومبیل‌ها و طراحی گوناگون موتورها، شمع خودرو نیز از یک نوع نبوده و دارای مدل‌های متنوعی است که البته با توجه به مواد ساخته شده آنها و یا نوع عملکردشان تقسیم‌بندی می‌شوند اما به طور کلی شمع خودرو به دو دسته شمع گرم و شمع سرد تقسیم می‌شود. در ادامه دسته بندی کلی از شمع خودرو آورده شده است که هر یک به تفصیل شرح داده شده‌اند.

  1. شمع سرد
  2. شمع گرم
  3. شمع پلاتینیومی
  4. شمع ایریدیومی
  5. شمع نیکلی
  6. شمع مقاومتی
  7. شمع چند الکترودی
  8. شمع مسی

شمع سرد: این نوع شمع‌ها از نظر ظاهری دارای پایه‌ای کوتاه هستند و پس از ایجاد احتراق به سرعت دمای خود را از دست می‌دهند. در واقع اگر شمع دمای خود را از دست ندهد و آن را در خود نگه دارد کیفیت احتراق به موجب احتراق زودرس، کاهش می‌یابد. شمع سرد این مشکل را نداشته و پس از جرقه زدن دمایش پایین می‌آید. این نوع شمع‌ها برای خودروهایی که دمای موتورشان بالاست استفاده می‌شود.

شمع گرم: دارای پایه‌ای بلند هستند و برای خودروهایی که دمای موتور آنها پایین است استفاده می‌شود. شمع‌های گرم، گرما و حرارت را در مدت طولانی‌تری در خود حفظ می‌کنند و همین امر سبب شده است تا در موتورهایی با دمای پایین عملکرد خوبی را از خود نشان دهند چرا که نگهداری گرما در آنها کمک می‌کند تا هر لحظه آماده احتراق بعدی باشند.

شمع پلاتینیومی: داشتن الکترودهایی از جنس پلاتینیوم موجب شده تا این نوع را شمع پلاتینیومی نام‌گذاری کنند. پلاتینیوم مقاومت بالایی در برابر دما دارد که این مقاومت به 2500 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به طور کلی شمع پلاتینیومی از عملکرد بالایی برخوردار است و استفاده از آن سبب شتاب بالا، کاهش مصرف سوخت و کارایی بهتر موتور خودرو می‌شود که تمامی این ویژگی‌ها در کنار هم سبب شده است تا قیمت این شمع‌ها بالاتر از نمونه‌های دیگر باشد. متخصصان خودرو توصیه می‌کنند که پس از 100000 کیلومتر، شمع پلاتینیومی نیاز به تعویض دارد و باید با نوع جدید جایگزین شود.

شمع ایریدیومی: الکترود مثبت این شمع از جنس ایریدیوم و الکترود منفی آن در محل جرقه‌زنی از جنس پلاتین است که این دو آلیاژ در کنار یکدیگر کمک می‌کنند تا طول عمر شمع ایریدیومی بالاتر رود. شمع ایریدیومی با داشتن قدرت جرقه‌زنی بالا شبیه به شمع پلاتینیومی است.

شمع نیکلی: آلیاژ به کار رفته در این شمع‌ها نیکل است که مقاومت گرمایی کمتر و به دنبال آن طول عمر کمتری نیز دارند. همچنین مصرف سوخت این نوع شمع‌ها بیشتر از شمع‌های جدیدتر بوده و پس از 20000 کیلومتر نیز می‌بایست تعویض شوند.

شمع‌های مقاومتی: در ساخت این شمع‌ها از یک مقاومت سرامیکی 5 کیلو اهمی استفاده شده است. این مقاومت نویزهای ایجاد شده در اثر جرقه زنی را خنثی می‌کند. در صورت فقدان مقاومت سرامیکی، نویزهای ایجاد شده بر روی رادیو خودرو، تلفن همراه و در کل قطعات الکتریکی خودرو اختلال ایجاد خواهند کرد.

شمع چند الکترودی: شمع‌های چند الکترودی نسبت به شمع‌های تک الکترودی برتری دارند زیرا در جریان جرقه‌زنی تنها یکی از الکترودهای منفی درگیر است و در صورت تخریب و خوردگی الکترود منفی دیگری کار جرقه زنی را انجام می‌دهد به این ترتیب زمان طولانی‌تری برای تخریب کامل شمع چند الکترودی سپری خواهد شد.

شمع مسی: به سبب استفاده از آلیاژ مس در ساخت الکترودهای این شمع، آن را شمع مسی نامیده‌اند که مقاومت بسیار کمتری نسبت به انواع دیگر شمع خودرو دارد و معمولا پس از طی 20 تا 40 هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارند.

چه زمانی باید شمع خودرو را تعویض کنیم؟

بخشی از الکترودهای قرار گرفته بر روی شمع خودرو پس از هر بار جرقه‌زنی از بین می‌روند در نتیجه شمع خودرو را می‌توان قطعه‌ای مصرفی دانست. اگر در موقع استارت زدن دچار مشکل شده‌اید یا شتاب خودرو شما کاهش پیدا کرده است ممکن است زمان تعویض شمع خودروتان فرار رسیده باشد.

گاهی اوقات عواملی چون:

  • شکسته شدن یا تغییر رنگ عایق چینی
  • تغییر اندازه سر شمع
  • ضربات فیزیکی
  • سیاه شدن شمع

و یا موارد دیگر سبب می‌شوند تا زودتر از زمان پیش بینی شده، شمع را با شمع جدیدی جایگزین نمایید.

با توجه به نوع شمع مصرفی و کارکرد موتور زمان تعویض شمع خودروهای مختلف، متفاوت بوده اما بهتر است هر 20 هزار کیلومتر شمع‌ها با شمع مناسب دیگری تعویض شوند تا خللی در کار موتور، شتاب خودرو و استارت‌زنی به وجود نیاید.

خرید آنلاین شمع خودرو از کامل‌ترین کلکسیون شمع خودرو ایرانی و خارجی

در گذشته صاحبان خودرو در صورت مشاهده خرابی یا مشکلی در خودرو به تعمیرکار مراجعه می‌کردند و پس از بررسی متخصص، علل خرابی مشخص و قطعه فرسوده تعویض می‌شد در این میان ممکن بود بر اثر استفاده تعمیرکار از قطعات بی‌کیفیت، صاحب خودرو از عملکرد و شتاب خودرو خود همچنان ناراضی باشد اما در سال‌های اخیر و با توجه به اینکه تنوع خودروهای داخلی و خارجی بسیار بیشتر از گذشته شده است لزوم داشتن قطعه یدکی باکیفیت و اصل ضرورت پیدا کرده است. از سویی دیگر افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو و هزینه‌های تعمیر بالا، توجه به اصل و با کیفیت بودن قطعات را بیش از پیش کرده است.

برای رفع این مشکلات فروشگاه‌های اینترنتی فروش لوازم و قطعات یدکی خودرو روی کار آمده‌اند که ضمن آسان‌تر کردن روند خرید برای مشتری، اطمینان بالا و آسودگی از خرید را نیز برای رانندگان خودرو به ارمغان آورده‌اند.
فروشگاه اینترنتی یدک لند یکی از این فروشگاه‌ها است که صاحب هر خودرو داخلی یا خارجی باشید می‌توانید قطعه یدکی اصل و اورجینال آن را در این فروشگاه بیابید. فروش انواع شمع اصلی خودرو نیز یکی از زمینه‌های تخصصی یدک لند است. بیش از 100 مدل شمع خودرو از بهترین برندهای دنیا در این فروشگاه وجود دارند که این امکان را برای صاحبان خودرو به وجود آورده است تا با ضمانت اصل بودن کالا و پس از مشاوره با کارشناسان فروش شمع مناسب خودرو خود را به سادگی خریداری نمایید.

هیچ محصولی وجود ندارد

To be determined ارسال
0 تومان مجموع

پرداخت