آلفا رومئو

شرکت خودروسازی آلفارومئو (Alfa Romeo)

آلفارومئو  (Alfa Romeo) یک شرکت ایتالیایی است. این شرکت خودروسازی در سال ۱۹۱۰ تاسیس گردید. شرکت خودروسازی آلفارومئو از سال ۱۹۱۱ اتومبیل‌های مخصوص مسابقات را تولید کرد. برند آلفارومئو با عرضه خودروهای اسپورت گران قیمت شهرت پیدا کرد.

در سال ۱۹۰۶ شرکت آلفا توسط سرمایه گذاران ایتالیایی و بازرگان فرانسوی الکساندر داراک تاسیس شد. مدیریت شرکت آلفا در سال ۱۹۱۵میلادی در دست نیکولا رومئو بود. در ۱۹۲۰ نام این شرکت به آلفا رومئو تغییر کرد.

شرکت فین‌مکانیکا در طی سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۶ اداره آلفارومئو را بر عهده گرفت. همچنین در ۱۹۸۶ شرکت فیات، آلفارومئو را خرید.

تاریخچه خودروسازی آلفارومئو

برند آلفارومئو از دو قسمت تشکیل شده که با تاریخ شهر میلان در ارتباط است. پرچم شهر میلان و اژدهای تاجدار دو بخش از برند می‌باشد.

در ابتدا شرکت اس‌ای‌آی‌دی به آلفا تغییر نام پیدا کرد سپس آلفارومئو نام نهایی آن گردید. در نهایت آلفارومئو توسط شرکت فرانسوی و چند سرمایه گذار در شهر میلان تاسیس شد.

این شرکت در سال‌های اولیه فعالیت خود را بر مونتاژ اتومبیل‌های داراک متمرکز ساخت. در سال ۱۹۱۰ به طور اساسی به ساخت خودرو با برند داراک پرداخت و نام شرکت نیز به آلفا تغییر داده شد.

آلفارومئو ۲۰/۳۰ا چ‌پی، اولین اتومبیل تولیدی این شرکت بود. طراح این خودرو جوزپه مورسی بود که در نهایت این اتومبیل سال ۱۹۱۰ روانه بازار ایتالیایی شد. سال ۱۹۱۵نیکولا رومئو مالک این شرکت بود. رومئو این شرکت را با چند شرکت کوچک و همچنین شرکت رومئو هولدینگ ترکیب کرد. بدین ترتیب محصولات تولیدی خود را به ژنراتور، کمپرسور، انواع موتور هواپیما و واگن‌های قطار توسعه داد و نام شرکت آلفا رومئو تغییر کرد.

پس از اتمام قرارداد دفاعی دولت ایتالیا نیکولا رومئو سهام خود را به این کشور واگذار و شرکت را ترک کرد. در سال ۱۹۳۲میلادی مدیریت آلفا رومئو در حال نابودی به شرکت فین مکانیکا واگذار شد. در سال ۱۹۸۶ بعد از ضرر شدیدی که این شرکت متحمل گشت، مدیر کل آلفا رومئو تمایل دولت برای فروش آن را اعلام کرد. سپس مدیر کل برای فروش با فیات مذاکره نمود. در ابتدا شرکت فیات تمایلی به خرید نداشت ولی بعدها برای جلوگیری از ورود رقیب به بازار ایتالیا مالکیت آن را بدست گرفت.

قطعات یدکی و بوازم جانبی خودروی آلفارومئو 

لوازم یدکی خودرو رابطه مستقیم با طول عمر خودروی شما دارد . خرید قطعات یدکی خودروی آلفارومئو در ایران کار دشواریست زیرا فقط برخی از فروشگاه‌ها هستند که این لوازم جانبی را  ارائه می‌دهند . یکی از فروشگاه‌های ارائه دهنده قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو یدک لند است. تمامی محصولات این فروشگاه اصل و دارای ضمانت می باشد.  

 

هیچ محصولی وجود ندارد

To be determined ارسال
0 تومان مجموع

پرداخت