هایما

شرکت خودروسازی هایما

هایما یک شرکت خودروسازی چینی است که جزو گروه فاوا به شمار می‌رود. این شرکت خودروهای سواری و مینی ون با برند هایما به بازار عرضه می‌کند. تولید خودروهای شرکت توسط شرکت مزدا و دولت چین انجام شد. از زمانی که شرکت هایما سهام مزدا را خرید این دو شرکت همکاری را قطع کردند ولی استفاده از فن‌آوری‌های مزدا در خودروهای هایما ادامه دارد. ظرفیت تولید این خودرو در سال ۲۰۱۲ به حدود ۴۰۰ هزار وسیله رسید. در سال ۲۰۱۳ شرکت هایما دوازدهمین برند پر فروش چین بود.

تاریخچه برند هایما

شرکت هایما کار خود را در سال ۱۹۹۲ شروع کرد. این شرکت با همکاری شرکت مزدا تاسیس گردید. اما این همکاری تا سال ۲۰۰۶ ادامه داشت. با این وجود هایما هنوز می‌توانست فن‌آوری مزدا را در خودروهایش به کار ببرد ولی حق استفاده از برند مزدا را نداشت.

در سال ۲۰۰۸هایما با راه اندازی کارخانه سوم ظرفیت خودروهایش را به ۱۰۰هزار دستگاه رساند. هر کدام از دو کارخانه دیگر این شرکت، قادر به تولید ۱۵۰هزار دستگاه را داشتند. رویترز در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که این دو شرکت بار دیگر در زمینه تبادل فن‌آوری و علم تولید خودرو همکاری کردند.

در سال ۲۰۱۰ کارخانه مونتاژ هایما در روسیه تاسیس شد که این گام مهمی در بین المللی شدن بود.  سال ۲۰۱۶ کارخانه‌ای را در بلغارستان افتتاح کرد و در سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را شروع کرد. بنابراین هایما دومین شرکت چینی بود که در اروپا فعالیت داشت. مینی ون، هایما ۱ آیشانگ، هایما اف استار، هایما ام ۳، ام ۵، ام ۶، ام ۸ نمونه‌هایی از محصولات این شرکت هستند.

فعالیت هایما در ایران

فعالیت‌های هایما در ایران از سال ۲۰۱۵ آغاز شد. ایران خودرو مسئولیت مونتاژ خودروهای هایما را بر عهده دارد. ایران خودرو دو کارخانه در خراسان تاسیس کرده است که دو مدل هایما s7 و هایما s5 را تولید می‌کند که استقبال خوبی هم داشت.

حاصل اولین همکاری ایران خودرو با این شرکت چینی، هایما s7 بود. این خودرو هر چند ظاهر ساده‌ای دارد اما موتور قدرتمندی دارد. وزن این خودرو بسیار زیاد است و به همین دلیل پر شتاب نیست.

قطعات یدکی خودروهای هایما

لوازم جانبی خودروها هرچه با کیفیت‌تر باشد طول عمر خودروی شما بیشتر می‌شود. برای خرید قطعات خودروی خود به فروشگاه  یدک لند مراجعه کنید. یدک لند ارائه دهنده قطعات یدکی و لوازم جانبی  با کیفیت و مرغوب خودروهای هایما می‌باشد. 

 

هیچ محصولی وجود ندارد

To be determined ارسال
0 تومان مجموع

پرداخت